thumb

Περιγραφη Πράξης

Ο βασικός στόχος της Πράξης είναι η Δημιουργία Πρωτότυπου Διαλειτουργικού Συστήματος Ανοικτής Αρχιτεκτονικής για τη Διαχείριση Αστικών Μεταφορών και Μέτρηση Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Ο στόχος αυτός είναι απόλυτα συνυφασμένος με τον γενικότερο στόχο επίτευξης Βιώσιμης Ανάπτυξης όπου απαιτείται η διασύνδεση της προστασίας του περιβάλλοντος με τον τομέα των μεταφορών, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι μεταφορές είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός ρύπων. Η διασύνδεση των περιβαλλοντικών θεμάτων με τον τομέα των μεταφορών ενισχύεται μέσω του Transport White Paper 2011 (Roadmap to a Single European Transport Area - Towards a Competitive and Resource Efficient Transport), όπου δημιουργείται ένας οδηγός δράσης για ανταγωνιστική οικονομία με χαμηλή εκπομπή ρύπων και κατανάλωση ενέργειας εώς το 2050.

Τέθηκε ως στόχος η μείωση των ρύπων από 80% εώς 95% εώς το 2050 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Στο πλαίσιο της Πράξης θα αναπτυχθεί μεθοδολογία ανοικτής αρχιτεκτονικής πουθα χτίζει σε υφιστάμενα αλλά και νέα συστήματα, η οποία θα εφαρμοστεί, αξιολογηθεί και βαθμονομηθεί σε πιλοτικές δράσεις που θα υλοποιηθούν στις πόλεις Λευκωσία, Χανιά και στη Κω. Τα πιλοτικά έργα Συστημάτων Ευφυών Μεταφορών (ΣΕΜ) θα χρησιμοποιηθούν για την διασύνδεση των μεταφορών στις πόλεις με τη μείωση των περιβαλλοντικών ρύπων. Οι πιλοτικές δράσεις θα συμβάλουν στη μείωση των καθυστερήσεων στις οδούς με την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας και ενημέρωση των χρηστών και διαχειριστών των δικτύων, και στην προώθηση των Δημόσιων Συγκοινωνιών, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα μετρήσιμα αποτελέσματα μείωσης των ρύπων. Η εκπόνηση της μεθοδολογίας βασίζεται στη χρήση υφιστάμενων συστημάτων μέτρησης κυκλοφορίας (Πράξη ΔΙΑΥΛΟΣ & ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ - wwwtraffic4cyprus.org.cy & www.diavlos.org.cy) και μετρητών ρύπων στο οδικό δίκτυο.

Τα συστήματα αυτά θα ολοκληρωθούν/διασυνδεθούν και επεκταθούν με στόχο την δημιουργία πληρέστερης κυκλοφοριακής εικόνας των 3 πόλεων και τον τρόπο με τον οποίο η κυκλοφορία επηρεάζει την ατμοσφαιρική ρύπανση κατά μήκος κύριων αξόνων αλλά και την πόλη στο σύνολο της. H υλοποίηση της Πράξης αναμένεται να συμβάλει στην βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών με ωφελούμενους τους πολίτες των 3 πόλεων, αλλά και τους φορείς αναφορικά με τη διαχείριση των δικτύων. Τα αποτελέσματα της Πράξης θα χρησιμοποιηθούν ως κατευθύνσεις αξιολόγησης επιπτώσεων της κυκλοφορίας στη ρύπανση αστικών περιοχών κατά την μελλοντική εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Tέλος, τα συστήματα που θα σχεδιασθούν και θα αναπτυχθούν είναι πλήρως επεκτάσιμα, με αρθρωτή αρχιτεκτονική, για πρόσθετες λειτουργικές δυνατότητες αλλά και για γεωγραφική επέκταση.

Η Πράξη συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης - Ε.Τ.Π.Α.) και από Εθνικούς πόρους της Ελλάδας και της Κύπρου. Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του ονόματος του δικαιούχου και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντικατοπτρίζει τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των συμμετεχουσών χωρών και της διαχειριστικής αρχής.

μερες απο την ημερομηνια εναρξης της Πραξης
Προυπολογισμος πραξης

Οι δικαιούχοι της Πράξης είναι: